Wednesday, May 15, 2013

Bitter Prisoner (Dargın Mahkum -- Aşık Mahzuni)

Lyrics and music: Aşık Mahzuni Şerif, a master folk artist, composer, poet, and writer from traditional school (20th c.).

Here are two examples from various performances:

Original lyrics:
=====================================

Darıldım ben sana canım, böyle mi olacaktı?
Vuruldum baksana, kanım yerde mi kalacaktı?
Hapishane içinde minderim kana battı.
Yahu bu ne haldır, öldüm yedi yıldır.
Gardiyan çekti gitti.
Dağ gibi ömrüm benim ne çabuk söndü bitti.

Yoruldum hal bilmezden, yaş geldi kırka çıktı.
Dirildim dirildim geri de öldüm, dostlar bizi bıraktı.
Mahzuni gelir beyler bizim yaylada yaylar,
Yahu deli miyim, yok ölü müyüm?
Parlayan bizi paylar.
Ağlama sızlama anam benim bir gün biter yaralar.

=====================================

No comments:

Post a Comment